20.06.2018

På denne tiden i fjor

SAMSUNG CSC

På denne tiden i fjor var meg og min bedre halvdel på bobiltur i Norge og i Sverige. Mostly sweden, for hva er egentlig en ferie uten en shoppingrunde på Ullared, haha? Når jeg så Ullared på tv, så trodde jeg helt oppriktig at det var en blodharry butikk fylt med fjas, stygge joggeklær og bare tull. Men dette er jo livets butikk - for real. Jeg elsker Ullared, og denne sommeren blir det tredje gang vi drar dit. Det går ikke an å begrense seg når man er der, for de har alt mellom himmel og jord. Og da snakker jeg fine ting. De har fine klær, fint interiør, masse til både kids, dyr, hobby etc. Så ja, i freakin' love it.

Når vi først var på hjul (ååå, vi er seriøst i pensjonistalderen), så var vi innom flere steder i Sverige. Vi var også en full dag i Liseberg, for å få utløp for litt adrenalin. Men jeg var (og er) en pingle, så det ble ikke så alt for mange karuseller på meg. What a bomb. Anyways. vi hadde en sinnsykt deilig uke på bobiltur. Vi hadde nydelig vær, drakk vin når det fristet, hadde piknik ved vannet, spilte minigolf, hadde fine kvelder med skalldyr - og så mye mer. Jeg elsker når vi er på biltur sammen, for vi koser oss så mye.

- bildedryss -

altså - this is happiness

Ah, ved å se på tilbake på dette, gleder jeg meg nå enda mer til avreise om knappe to uker. Det blir ikke samme reiserute som i fjor, men Ullared er seffer'n innlagt i våre planer 8-) Hva resten av sommeren bringer, har vi ikke helt funnet ut av enda. Syden frister ikke, så vi tar ting litt som det kommer.

Hvilke planer for sommeren har dere? =D

#reise #ferie #reiseliv #bobil #biltur #bobilferie #moro #kjærester #samliv #kos #sverige #norge #bilferie #kvalitetstid

• Dato: 20.06.2018
  • Tid: 16:35
19.01.2018

VLOG: vår hotellweekend

Jeg er en amatør på videoer, redigering og alt innen dette, men det er gøy å prøve noe nytt også.
Så jeg lurte på; er det av interesse at jeg skal fortsette med litt videoer fremover? :-)

• Dato: 19.01.2018
  • Tid: 17:40
17.01.2018

Våre reiser i 2017

JANUAR:

Meg og Henrik tok en solid kjærestetur til Warszawa. Dette er vel andre eller tredje gangen vi var i denne byen, så denne gangen tok vi det veldig med ro. Vi bestilte roomservice omtrent hver dag, spiste noen sinnsyke pannekaker, og hadde avslappende dager i morgenkåpen.

Vi drakk mye prosecco, spiste biff hver eneste kveld, shoppet alt for mye, og jeg var badehest nesten hver dag.

Vi nøt champagnefrokost dag etter dag, dro på sightseeing. løp fra påfugler og fikk sett mye fint.

Vi avsluttet denne fine helgen med en romantisk date på en anerkjent michelin restaurant. Det var helt vanvittig godt. Så vi rullet stappmette hjem til Norge.

MARS:

Vi tok en roadtrip til Ski. Det var en helg med kombinert business and pleasure. Meg og Henrik startet helgen med innsjekking på hotell og bowling. Resultatene i bowling var ikke noe å skryte av, for å si det sånn.

Vi tok oss en aldri så liten datenight med prosecco og biff, for å kicke helgen i gang skikkelig.

Så var lørdagen kommet, og det var duket for årets første Inspirasjonsdag. Jeg fikk æren om å bli spurt om å holde foredrag, noe jeg takket ja til - i ren panikk. Men det gikk over all forventning, og det var sinnsykt gøy. Og i tillegg var det veldig koselig å møte fine kolleger igjen!

JUNI:

Årets summerparty stod for tur, som var en helg med hotell, fest, mat, drikke og forelesninger som ble spandert av Forever Living. Temaet var Rio Carnival

Festen fortsatte, og det var en sinnsykt artig helg. Og det var utrolig gøy å være med disse finingene igjen.

Meg og Beate fikk sett hovedkontoret vårt for første gang. Et bygg som faktisk tok pusten fra meg, som var så sinnsykt gjennomført og fint. Nydelige detaljer fra bunn til topp.

Videre fra Gøteborg og summerparty, hoppet vi i bobilen og satte kursen mot Ullared. Her levde vi livets glade dager sammen med pensjonistene, shoppet som galninger og dro på piknikker.

Piknikk-livet fortsatte, og vi hadde noen utrolig deilige og avslappende dager på Gekås.

Vi satte kursen hjemover, og stoppet i Gøteborg igjen. Her nøt vi finværet, spiste churros for første gang, og spiste tidenes skalldyrmiddag. Den sikler jeg etter enda.....

Før vi dro hjem til Norge, tok vi også en tur innom Liseberg. Her ble det karuseller, kvalme, magesug og mye fnising.

JULI:

Vi tok en spontantur til Trolltunga, og tenkte det var lurt å fylle sekken og overnatte i telt.

.... og det skal vi aldri gjøre igjen. Vi fikk sett Norge på sitt beste, men det var en helt sinnsykt tung tur for oss to som ikke er særlig bra trent. Og med full sekk på ryggen, viste det seg å ikke være det lureste vi har gjort.

AUGUST:

Vi dro til Polen igjen, denne gangen til Sopot. Det ble familietur, hvor vi dro med hele min familie + Henrik sine foreldre. Vi nøt dager på stranden, drinker fra morgen til kveld og noen sinnsyke biffmiddager.

Vi koste oss med roomservice, restaurantbesøk, sommerantrekk og mange fine kvelder sammen.

Restaurantbesøkene fortsatte, vi pyntet oss på kveldene, og vi testet utelivet i Sopot.

Vi spiste mer god mat, vi shoppet i overkant for mye, og vi tok oss spaserturer for å kikke litt på byen.

Vi avsluttet turen med enda mer god mat og drikke, før det var på tide å vende snuten hjem igjen etter en finfin uke på tur.

SEPTEMBER:

Jeg overrasket Henrik med en hotellweekend med ulike planer på agendaen. Vi dro på parspa, spiste på to av våre favoritt restauranter og nøt solen.

Videre dro vi på Magic Ice Bar for første gang, som var ganske kult. Alt for kaldt til å bli værende der lenge, men kult å ta turen innom. Vi drakk også champagne på bryggen i Bergen, og avsluttet med en bytur med fine venner!

OKTOBER:

Så var det en ny helg med business and pleasure. Jeg dro til Porsgrunn, hvor det var duket for lederweekend og Inspirasjonsdag. Her var vi en gjeng damer som samlet oss for helgen. Vi spiste god mat, drakk prosecco, fikk trimmet lattermusklene en god del, og vi dro på Inspirasjonsdag i Oslo.

Etter Inspirasjonsdagen spiste vi nydelig thaimat, før det braket løs med en liten fest. Som utartet seg i ekstremt store mengder prosecco, mye dansing på byen og en sen kveld i seng. Men vanvittig moro var det.

Jeg elsker å se tilbake på sånne gøye ting som dette.
La 2018 bli like bra på reisefronten! =D

#reiser #reiseliv #turist #moro #kultur #oppleve #opplevelser #mat #matglede #prosecco #minner #mimre #mimring #venner #vennskap #moro #tilbakeblikk

• Dato: 17.01.2018
  • Tid: 17:28
16.01.2018

Bildedryss del 2 - hotellweekend

Her kommer andre (og siste) del av bildedrysset fra helgen vår :-)

En deilig og avslappende helg! =D

• Dato: 16.01.2018
  • Tid: 17:24
15.01.2018

Bildedryss del 1 - hotellweekend

Jeg tok så masse bilder i helgen, at jeg fant ut at det ble best å dele bildedrysset opp i to.
Her kommer første del :-)

Del 2 kommer snart :-)

• Dato: 15.01.2018
  • Tid: 16:36
14.01.2018

Back home

Ah, for en fin og avslappende helg vi har hatt. Vi har spist (alt for mye) god mat, sett uendelig mye på serie, drukket prosecco i sengen og bare koblet av. Så vi har med andre ord hatt det veldig fint. Og Akira har overraskende nok vært helt eksemplarisk, og det var så koselig å ha hun med. Hun har nytt hotellivet til det fulle, har det sett ut som. Så nå vet vi ihvertfall at hun ikke er et problem å ta med på tur.

SAMSUNG CSC

Hotellet vi bodde på, Quality Edvard Grieg, var veldig fint. Vi bestilte deluxerom, så da fikk vi 35 kvm å boltre oss på. Hotellet var generelt sett veldig fint, og innredningen var veldig gjennomført og behagelig. Frokosten hadde også det vi ønsket, og vi koste oss med den. Foruten om at middagen i restauranten ikke var noe særlig, har vi ikke noe å klage på :-)

Jeg har forresten tatt en del bilder i helgen, så bildedryss kommer :-)
Håper dere også har hatt det fint!

• Dato: 14.01.2018
  • Tid: 17:14
12.01.2018

Her bor vi denne helgen

Her er vårt hjem for the weekend. Vi har pakket hund, klær og andre nødvendigheter, og sjekket inn på Quality Hotel Edvard Grieg. Dette er første gangen vi bor på dette hotellet, (og første gang vi bor utenfor sentrum), så dette blir litt spennende. Vi er klar for avslapping, en god hotellseng, take-away og forhåpentligvis en veldig god hotellfrokost. Er også spent på å se hvordan Akira oppfører seg på hotell for første gang, haha.

Er det forresten noen av dere som har bodd her før, og vil dele erfaringer? =D
Håper dere får en fin helg!

• Dato: 12.01.2018
  • Tid: 16:49
19.09.2017

Innkjøp fra Gdansk

Kom nå på at jeg har glemt å vise innkjøpene jeg gjorde i Gdansk. Jeg elsker shoppingen i Polen, og pleier som regel alltid å kjøpe med meg en del hjem igjen. Dette er nok første gangen jeg har shoppet så lite der nede, men jeg er veldig fornøyd med det jeg kjøpte. Jeg klarte ikke å finne frem alle innkjøpene mine nå, så jeg regner med resten er til vask. Men her er ihvertfall noe av det jeg kjøpte! :-)

Skinnjakke Bershka
Oh my dog, jeg synes denne her er så sinnsykt kul.

Blazer H&M

Hverdagskjole/jobbkjole Mohito

Bluse New Yorker

Casual genser New Yorker

Skjørt Medicine

Fjellsko/tursko fra en sportsbutikk som jeg ikke husker navnet på. Kvaliteten virker utrolig bra, så disse gleder jeg meg veldig til å bruke. Og deilig at de hadde ordentlige fjellsko til mine små babyføtter også!

Jeans Pieces

I tillegg snek jeg med meg en del neglelakker, undertøy, noen kjoler og litt tilbehør. Henrik handlet faktisk en del denne gangen, til tross for at det ikke er hans cup of tea. Så vi er fornøyd begge to, og må rydde plass i garderoben til nye plagg! :-)

• Dato: 19.09.2017
  • Tid: 11:07
23.08.2017

Sennepsguri

SAMSUNG CSC

Overskriften er referert til skjørtet mitt, og ikke min forkjærlighet for sennep, bare sånn at det er sagt 8-) I hate mustard, men synes fargen er fin da. Her er ene antrekket jeg hadde på meg på kveldstid på ferien nå. Skjørtet er faktisk kjøpt i Polen for noen år siden, og jeg synes det er så fint. Bikerjakken synes jeg også er så kul, men jeg glemmer aldri at Henrik en gang sa jeg lignet på Michael Jackson i den. Jeg dauer av "komplimentene" som hagler av han i blant, så jeg har litt sånn elsk/hat forhold til den jakken nå etter det ............

Fra en skala fra 1 til 10 - hvor mye lignet jeg på Michael Jackson her, Henrik? :) Hehehe

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#antrekk #outfit #ootd #skjørt #sennep #sennepsgul #ferie #mote #fashion #biker #bikerjakke #reise #reiser #reising

• Dato: 23.08.2017

• Tid: 17:16
19.08.2017

Vacayyy

Her er et lite bildedryss fra våre første dager på ferie. Vi lever livets glade dager i Polen, og har det relativt fint. God mat og god drikke fra morgen til kveld, shopping, strandkos og avslapping er egentlig dagene våres kort oppsummert. Så vi kan ikke klage :-)

• Dato: 19.08.2017
17.08.2017

Vacaymood

SAMSUNG CSC

Juhuu, denne frøkna er i feriemodus. Det har jeg egentlig vært nå de siste dagene, men nå har vi endelig kommet oss avgårde. Jeg er klar for mye god mat og drikke, spa og avslapping, shopping og alt annet ferier flest byr på. Det blir godt å komme seg litt vekk fra regnet, og ikke minst godt å komme tilbake til Polen. Vi har vært litt i overkant mye i Polen disse årene meg og Henrik har vært sammen, så vi må snart finne oss et nytt favoritt-reisemål. Litt variasjon er ikke heeeelt krise, hehhee. Men vi trives jo så godt her, så det blir nok ikke så alt for lenge til neste gang :-)

Nå skal ferien nytes!

• Dato: 17.08.2017
  • Kommentarer: 5
13.08.2017

Klar for ny husmorferie

Åh, dette skal bli deilig. En liten husmorferie igjen, heheh. Meg og Henrik var i Polen tidligere i år, men da var vi på storbyferie midt i Warszawa. Denne gangen har vi booket oss inn på stranden mellom Gdansk og Sopot, i håp om sol og fint vært. Det hadde vært deilig å kunne ligge på en solseng og nyte finværet litt. Vi blir en god gjeng som reiser nå, og vi gleder oss veldig. Så det blir veldig kjekt :-)

• Dato: 13.08.2017
  • Tid: 16:29
07.08.2017

Borte bra - hjemme best

Åh, nå er vi hjemme igjen etter mye reising, farting og besøk rundt om. Når jeg tenker meg om, så har vi ikke vært så mye hjemme i sommer, så nå skal det bli godt å roe ned litt igjen. Men først skal passet luftes igjen om litt over en uke. Da drar vi til Polen igjen, og jeg er klar for shopping, spa, bading og mye god mat. Men etter DET - så er jeg klar for å innlosjere meg hjemme igjen for en god stund. Jeg har flere planer i huset som jeg vil få gjort, samtidig som jeg bare vil være hjemme, jobbe, komme tilbake til normale rutiner og bare .... nyte hverdagen på hjemmefronten!

SAMSUNG CSC

Denne uken før avreise, skal brukes til jobbing, arbeid på uteområdet vårt og planlegging av jobbreiser til høsten og vinteren. Planene og målene er klare, og da må det jobbes deretter. Og det er jeg så klar for nå! =D

#reise #reiseliv #sommer #sommertid #reising #jobb #karriere #moro

• Dato: 07.08.2017
  • Tid: 17:09
13.07.2017

Feriebildene som ble glemt

SAMSUNG CSC

Her kommer feriebildene som jeg har glemt å vise dere. Vi hadde jo en avslappende og deilig bobilferie, hvor vi fikk koblet av og kost oss i hverandres selskap. Grilling, vin på bryggen, kortspill og mye kos hadde vi, og det trengtes. Campinglivet er litt undervurdert, synes jeg. Lurer på om vi har lyst på en campingvogn (les; glamping-vogn) når vi blir litt eldre? hmmz.

Men uansett - her kommer noen av bildene som ikke ble delt fra turen vår :-)

Klar for en ny tur nå snart - hurra <3

• Dato: 13.07.2017
  • Tid: 17:22
12.07.2017

Slottet vårt

Og når jeg sier slottet vårt, så mener jeg kontoret vårt i Mølndal i Gøteborg - som er et slott. Det er så sinnsykt fint at jeg har ikke ord. Utskjæringer og detaljer uansett hvor du snur deg, og det er noe av det fineste jeg har sett. Det minner mye om de fine, kjente byggene vi ser i Roma, så det sier vel sitt. Vanvittig fint, og jeg blir så stolt. Når jeg og Beate gikk og ruslet rundt der inne, gikk jeg med frysninger hele tiden.  Begge var helt satt ut over hvor fint det faktisk var. Jeg er så stolt av å være en del av dette, å kunne ta eierskap i Forever - et foretak som jeg elsker. Og så er det jo kult at vi kan si at kontoret vårt er et slott, hehehe. Det er det ikke så mange som kan?!

- bildedryss -

Sant det var fint? One of a kind <3

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#interiør #interiørglede #utskjæringer #detaljer #viktoriansk #stil #design #lysekrone #nydelig #interiørglede #innreding #innredning #slott #kontor #hovedkontor #vakkert #glede #jobb #karriere #stolt

• Dato: 12.07.2017
  • Tid: 17:32
11.07.2017

Noe så sinnsykt godt

SAMSUNG CSC

Ååå, dette har jeg glemt å dele med dere. Når meg og Henrik var i Sverige for noen uker siden, hadde vi the perfect date. Eller vi fant the perfect spot, for å si det sånn. Jeg er så vanvittig glad i sjømat, og det er sjelden vi finner slike restauranter som dette - så her dibbsa jeg med en gang. Og så ivrige sjeler som vi er, så stilte vi opp til åpningstid, for magesekken min klarte ikke å vente lenger. For å få en liten pause fra solen (ja, typisk nordmann......), så koste vi oss med en liten date.

Henrik bestilte fiskesuppe (som er den beste jeg noensinne har smakt), og jeg bestilte hele det svære greiene som dere så under. Jeg ante ikke at jeg bestilte så mye - men jeg klagde ikke, for å si det sånn. Kreps, blåskjell, reker, østers, ferske brød og utallige ulike dressinger. Så vanvittig godt, dette er noe av det beste jeg vet.

Vi hadde ikke sjanse til å spise opp, men det var utrolig godt. Blir så lei meg over at det ikke er så mange slike steder i nærheten av oss, for da hadde jeg vært stamkunde der hele sommeren :(
Forbedringsforslag til Berrrrgen!

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#mat #matprat #matglede #ferie #date #romantisk #kjærester #kjærestekos #kos #kvalitet #hverdagsluksus #hverdagsglede #sjømat #kreps #blåskjell #østers #reker #skalldyr

• Dato: 11.07.2017
  • Tid: 20:18
04.07.2017

Innkjøp fra Ullared

Jeg tenkte jeg skulle vise dere noen av innkjøpene våres fra Ullared. Jeg fikk ikke tatt bilder av alt, for noe av det hadde allerede blitt pakket vekk og inn i skap før jeg dro frem kameraet, men her får dere ihvertfall sett mesteparten!

Ullared har så vanvittig mye bra, og jeg skulle veldig gjerne hatt en ny tur i nærmeste fremtid. Hehehe, sorry Henrik. Butikken er så vanvittig stor, og man har egentlig ikke sjanse til å se alt de har. De har all verdens ulike kategorier, og de har noe for absolutt alle. I love you, Ullared <3

- våre innkjøp -

Nå må dere forresten ikke begynne med baby-spekulasjoner her, hehehe. En del av innkjøpene er gaver til tantebarna våres, bare for å avkrefte noe babysnakk :b

Hva synes dere? :-)

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#innkjøp #shopping #mote #klær #antrekk #hus #interiør #interiørglede #dekor #pynt #dekorasjoner #tilbehør #gaver #ullared

• Dato: 04.07.2017
28.06.2017

Liseberg

Her tilbragte meg og Henrik en hel dag forrige uke. Vi har vært så vanvittig heldig med været på turen vår, det kunne faktisk ikke blitt bedre engang. Og når vi først var i Sverige, så måtte vi ha en tur innom Liseberg. Herlighet så mye penger det røk her inne. Så glad det er en one time thing innimellom, hehhee.

Men gøy var det ihvertfall, det er jo ikke tilfeldig at vi var her omtrent hele dagen. Dette er forresten første gangen meg og Henrik tar noen form for karuseller i lag, og det var veldig vittig. Jeg skriker og hoier, mens han sitter helt i ro og chiller. Folk er forskjellige, gitt. Vi fikk ihvertfall rast fra oss, og jeg var greit kvalm når vi gikk der fra. Men noe annet er ikke å forvente - vi hadde det jo knallartig.

Vi avsluttet dagen i det store pariserhjulet med utsikt over Gøteborg, noe som ser mye koseligere ut enn hva det egentlig var. For en treg prosess. For det første tok det en evighet før vi kom inn, og deretter tok det jo en evighet før vi var ferdig. Jeg tror denne irritasjonen har noe med at vi var sultne, trøtte og drittlei av å vasse i folk, så det hadde nok vært kjekkere om vi tok denne tidligere på dagen 8-) Hilsen hun som blir en drage når hun er sulten..........

Men jeg anbefaler ikke å dra innom nå i fellesferien. Det var utrolig mye folk allerede FØR ferien startet, og jeg orker ikke engang å tenke på hvor sykt fullt det vil være på finværsdagene i sommerferien. Så jeg ville nok svingt innom enten på våren eller på høsten, og heller finne noe annet gøy midt i ferien! :-)

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#reise #liseberg #sverige #gøteborg #turist #attraksjon #moro #gøy #ferie #sommer #sol

• Dato: 28.06.2017
  • Tid: 10:37
15.06.2017

På hjul

SAMSUNG CSC

Juhuu, nå er vi offisielt avgårde. Vi er så heldige som har fått låne bobilen til mamma og pappa, som vi skal cruise med nå de neste dagene. Årets første sommerferie starter med vår spanderte weekendtur i Gøteborg sammen med flere av mine fine kolleger. Denne helgen blir bobilen parkert, for vi har jo nemlig hotellrom, som skal nytes fullt ut. Så etter en helg med mye business and pleasure, tar meg og Henrik oss en liten getaway i bilen etterpå. Vi har ikke planlagt noe annet enn en harrytur med svenskehandel, en tur innom Ullared og Liseberg - men vi skal ha det så artig.

Henrik er uten tvil mitt beste reisefølge, og vi gleder oss enormt til å komme oss vekk litt, og bare kose oss og gjøre det vi vil. Jeg gleder meg sykt til å svippe innom campingen på Ullared igjen, for der er det jo så vittig. Harrynivå 100 - men fortsatt så bra. Vi var her for 2 år siden, og vi hadde det kjempeartig. Så nå er det bare å finne frem grilldressene våres igjen - og komme oss på hjul 8-)

Hva skal dere i helgen? :-)

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#reise #karriere #jobb #moro #fest #gøteborg #sverige #bobil #caravan #husbil #husvogn #ferie #reising #reiseliv #gøy

• Dato: 15.06.2017
  • Tid: 17:51
13.06.2017

Nærmer seg avreise

........... jeg er så klar for en tur nå!

Det blir et gledelig gjensyn med Gothia Towers Hotel, og ikke minst en drøss av de fine kollegene mine. Jeg gleder meg enormt, og jeg føler meg så heldig som får dette spandert av Forever. Både meg og Henrik er klar for en helg med masse business and pleasure, og jeg gleder meg til å oppdatere dere underveis! :-)

Årets Summerparty står for tur, og det skal som vanlig feires på slottet vårt i Gøteborg. Og ja - Forever har sitt eget slått, og det er SÅ fint. Jeg håper vi får strålende vær - men uansett så skal vi kose oss masse. Jeg gleder meg til utkledning, god mat og drikke, å møte de fine kollegene mine igjen, og ikke minst hente masse inspirasjon fra enormt flinke forelesere. For en helg dette blir! Og jeg er så glad for at Henrik er med - han er en fantastisk støttespiller! :-)

Om du vil følge reisen vår, så kan du legge meg til på snap; kariannenesse

Facebook-page: Karianne Nesse - Helse, skjønnhet,- og karriereveiledning

#reise #reiseliv #jobb #business #pleasure #businessandpleasure #foreverliving #karriere #livsstil #moro #fest #takknemlig

• Dato: 13.06.2017
  • Tid: 17:46

Om meg

Karianne Nesse

Jeg heter Karianne Nesse, og er 23 år gammel. Bor sammen med kjæresten min, på landet utenfor Bergen. Blogger om hverdagen generelt, oppturer og nedturer, interiør, mat og drikke - og litt til =)